syltgrottor.

Det fick bli ett gäng syltgrottor, fick bärsylt av Daniels farmor häromveckan och hemmagord sylt är den bästa att baka på eftersom att den ofta har högre bärhalt än köpt. Bakningen fyllde sitt syfte och nu är jag på mycket bättre humör(kan vara sockerkicken som jag fick när jag smakade av nyss, som jag luras av).
Anyways, här är receptet!



Mina syltgrottor:

250g smör
1½ dl socker
4 dl vetemjöl
1 dl marsanpulver(snabb)
1½ tsk bakpulver
½ tsk vaniljsocker
½ krm salt
½-1dl valfri sylt

Rör socker och smör poröst.
Blanda mjöl, marsan, bakpulver, vaniljsocker & salt.
Blanda ihop alltihop till en deg.
Lägg ut formar på plåtar, & rulla bollar av degen i önskad strlk (jag fick 35 st)
Tryck i en tumme i varje kaka, och fyll med ½ tsk valfri sylt.
Ställ in i ugnen ca 15 minuter, 175 grader.




Perfekt tillbehör till hallonbladstéet  ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0