98

nittioåtta dagar kvar till pyret är beräknat att titta ut. det är tvåsiffrigt, och jag har nog aldrig känt en sån längtan efter att dagarna ska gå. så i ett desperat försök att hjälpa dagarna gå lite fortare, så tänkte jag nu börja blogga.

men eftersom att jag är lite seg i starten så kanske jag ska köra en checklista om barnabärandet so far; Morgonillamående? nja, det vore dumt att klaga då jag kunnat avbryta illamåendet med mat, det har resulterat i några extrakilon, men upp ska man ju ändå. Var extremt trött fram till v 17, kunde knappt sitta ner utan att somna, åt som en häst de första 11 veckorna, två timmar kunde kännas som tre dagars svält. Humörsvängningar from hell, det har dock bättrats litegrann nu på senare, men usch vilken hormonhäxa jag varit.

idag går vi in i v27, och det vore dumt att klaga allt för mycket. jag får lite ont i fogarna när jag går, tröttheten börjar komma tillbaka(kan bero på att jag och pyret har helt olika dygnsrytm), får svimningskänslor av att sitta på huk, och lite väl häftiga blodtrycks fall i de flesta lägesändringarna. Men det är inte farligt alls när jag tänker på att det är vårat barn som ligger där inne och myser.

det här inlägget blir alltså starten på fortsättningen av denna resa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0