kväll

Barnmorske besöket gick bra idag, gjorde det vanliga men med toppresultat,
hB: 120(HALLELUJA)
Bl.tr: 115/70
B-gl: 5,3
SF: 35
minis hjärtljud: 136.

Vi skrev även ihop en förlossningsplan. Vi skrev att graviditeten varit mycket orolig och att vi även är oroliga inför förlossningen, med tanke på alla extra UL/tillväxt kontroller.
Somliga säger att vi ska vara glada att vi fått gå på så många UL. Visst är det häftigt att få se vårt underverk, men för mig är varje nytt UL ett steg tillbaka. Det enda man vill höra är att allt ser bra ut & att vi ska slippa komma tillbaka, men det vi får höra är att "vi ska boka en ny tid om en månad, för säkerhets skull". Nästa UL(vårat 10e) är den 29/8, det måste väl ändå med all säkerhet vara det sista?

När folk frågar hur jag mår så svarar jag att "jag mår så jäkla bra, sover lite dåligt om nätterna bara", fast i själva verket äter oron upp mig, och jag bryter ihop för ingenting. Varje gång jag sitter hos BM och vi läser vad de skrivit i journalen från senaste UL, så sitter jag och biter mig i kinderna för att inte släppa ut tårarna & försöker se ut som att jag ler istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0