relief.


Vilken jäkla skillnad det är på kvinnliga och manliga läkare alltså. Idag var det en kvinna, och hon förklarade allt så himla bra. Visade vad det var hon kollade på, förklarade vad det var hon letade efter & svarade på allt jag frågade, hon lät så glad när hon pratade så jag blev inte alls nervös den här gången.
När jag haft "de manliga läkarna" så svarar de alltid i gåtor & termer, eller så berättar de alla sjukdomar man vill utesluta. Har alltid känt mig mer förvirrad när jag kommit därifrån, och de flesta gånger åkt hem gråtandes.

Ultraljudet gick bra, lillfräsarn väger 2 804g enligt beräkningarna(-17% bara) och allt såg superbra ut. Jämförde man huvudmått med bäckenmått kan jag föda normalt, OM inte h*n bestämmer sig för att vända sig, men det vore väl minst troligt såhär sent va?
Fick dock boka in en ny tid, på dagen då vi går in i vecka 41, men det tänker jag inte gå på, för här ska minsann inte gås över någonting ;)

Åh jag är så himla glad :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0